ápr
5

Van nő/lány az orzságban, aki élvezetét leli abban, ha olcsó kölni csorog le a fejéről, bele a nyakába, mindez megismétlődik 10 percenként? Van?!

Amióta az eszemet tudom, a Húsvét hétfő mumus számomra. Vagy azért mert szódával keltettek ki az ágyból, vagy azért mert azt a rengeteg ócska kölnit képtelenség volt a hajamból kimosni. Annak meg pláne kínszenvedés, aki finom illatokhoz szokott:)

(megjegyzem, ma sem sikerült megúsznom, egy csöpp kis imádnivaló, ünneplőbe öltözött manó meglocsolt, neki hagytam:)

Anno már voltak legények, akik próbálták a lányokat kímélni, és egy-egy jobb parfümmel jártak locsolni...így esett meg, hogy volt szerencsém húsvétkor pl Lou Lou-hoz (Cacharel).

Vajon jobban járnánk, ha ez lenne még mindig a locsolós módi?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Boldog Húsvéti Ünnepet Mindenkinek!!!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://parfum.blog.hu/api/trackback/id/tr31895544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a wow rossz (törölt) 2010.04.05. 13:39:24

minden a rohadt jézus miatt van

we 2010.04.05. 13:41:36

Azért nem szereted mert ellentétben a nők napjával meg az anyák napjával ahol a nők kapnak, itt most neked kellene adni. Meg azért mert nem a gesztust nézed hanem azt, hogy "jaaaaajj ez nekeeem olyaaan kellemetleeen"

Don Bolesz 2010.04.05. 13:46:41

@we: jól mondod! némelik nő mindegyforma. :D

BirdieDuck 2010.04.05. 13:48:30

A Húsvétot abból a szempontból én sem szeretem, hogy csorog a fejemen a kölni, ami nem éppen kellemes illatú. Mindehhez ráadásul még jó képet is kell vágni és tömni a locsolkodót sütivel, itallal, csokitojással, sőt pénzzel!
Valahol nem tartom egyenlőnek azt amit kapok és amit adnom kell ilyenkor! Így hosszú évek alatt, de sikeresen leszoktattam minden hímnemű ismerőst, rokont és barátot erről a remek szokásról!

SarahConnor 2010.04.05. 13:53:31

Nekem azzal van bajom, hogy eljutottunk erre szintre. Mármint hogy a 20 forintos, sarki közért pénztárgépe mellől kapható istenkáromló pacsuli vette át a víz helyét. Hiszen a kis versikékben is olvasható: elhervadás ellen szolgált a meglocsolás, ahhoz meg víz kell... Én is kiszaladok a világból a parfümöktől, de emiatt a Húsvét Hétfő nem mumus. Meg kell mondani, hogy vízzel, semmi mással. Én is így szoktam: szeretem az ünnepet, tartjuk is a hagyományt, VÍZZEL. Aki húszforintos lónyálat hoz, az öntse a gatyájába, de a közelembe nem jön.
És valóban visszaálltunk a szódásszifonra, meg a vödörre, pedig nem is falun élünk.
Lényeg: valóban kiborító a pacsuli. Ki kell állni magadért, lehet ellenkezni a parfümök ellen, és érvelni a víz mellett, és így őrizni a hagyományt. Viszont az ünnepet nem kérheted ki, az ünnep ellen kár fröcsögni. Mint nőnek, kezedben a kulcs, és csak szólnék, hogy Húsvétkor azzal fogadni a locsolkodókat, hogy engem Cacharel-lel tessék befújni, meg Coco Chanel-lel, na az VÉRCIKI. Bocs, magánvélemény.

pit.stop.boys 2010.04.05. 13:56:39

Ha ennyire zavar, csomagolj össze húsvétra, és trendi módon vonulj el egy wellnes szállóba, messze azoktól, akik követik a húsvéti hagyományokat.
Idegesítő ez a picsogás. Szerinted a fiúknak jobb, ki panaszkodik itt, hogy minden helyen végig kell kóstolni az összes süteményt, úgyhogy ilyenkor a gyomorrontás határán vagyunk, vagy ha nem tudunk takarózni a vezetés ürügyével, akkor jön hozzá még az alkoholos italok kevergetése is.

"Házunk előtt nagy a fű, nem fogja a kasza,
Locsoljon meg titeket az apátok..." :-)

tzatziki 2010.04.05. 14:06:59

@a wow rossz: basszus, de primitiv vagy. Szegyellem magam helyetted, mert nyilvan te fel se fogod, mit mondasz.

Ami a postot illeti: hagyomany ide vagy oda, de egyetertek a parfumbloggal. Fenimore velemenyet pedig tisztelem, az teljesen mas, amikor az ember a vizzel valo locsolkodast kultivalja... de gyerekkoromban nekem eszmeletlen kinszenvedes volt este sikalni a 10 fele "illatot" a fejemrol, ugyhogy kesobb mi mindig elmentunk csaladilag kirandulni hetfo delelott, hogy megusszam a par forintert es sutemenyert kunyeralo "illatos" hadat. :)

wirth6 2010.04.05. 14:09:15

Meg lehet ezt oldani egyszerűen: mivel azt nyilván nem várhatod el, hogy egyenparfümmel érkezzenek a locsolók, lehet a kezükbe nyomni egy parfümöt/szódásszifont, hogy meglocsolhatsz, de azt szeretném, hogy ezt használd.

dr.pupak30 2010.04.05. 14:11:04

írd ki az ajtóra, hogy locsolót nem fogadsz, a helyett hogy hisztériázol, így nem kell elviselned e hihetettlen kellemetlen szokást. vagy menj el otthonról

Sixx! Anyád is nyugger? 2010.04.05. 14:12:43

Párom meg kikéri magának, ha megpróbálom nemmeglocsolni. Mert hímnemű létemre már engem is irritál ez a marhaság. :D

Viktor H 2010.04.05. 14:18:51

Locsolkodás = intézményesitett BUKKAKE :D:D:D

hitomi 2010.04.05. 14:18:51

eleve nem nyitok ma ajtót senkinek. se kicsinek, se nagynak. gyűlölöm a locsolkodást, különösen azt, amikor a kicsi gyerekeket erőlteti a hülye szülő, mert ez valamiféle apámfasza hagyomány.

tisztelt uraim, maguknak meg nem hőbörögni kellene, hanem tudomásul venni, hogy a locsolkodás egyszerűen ciki. nem a maguk férfiasságával van a gond, hanem magával a hagyománnyal. aki a posztíró panaszát magára vette, az meg úgy járt.

sorica123 (törölt) 2010.04.05. 14:26:29

@pupak30: sértődött díszmagyar kan, hogy öntsenek meg téged harcigázzal... marhára fognak neked a lengyel csajok örülni... direkte vagyok bunkó, mert hívőkkel nem lehet értelmesen vitatkozni. Főleg olyanokkal, akik háromszor visszarohannak egy-egy strófát sikítozni, biztos, ami biztos alapon.

Előttem már elmondták, hogy vízzel oké. Nekem is elég sznob dumának tűnik megrendelni a jó kölnit, de a víz, az korrekt, azon nincs amibe belekössek és még fel is ébred tőle az ember. Aki meg attól is mimózázik, hát az súlyosan félreért valamit:)

Fricsek · http://fridabogi.blog.hu 2010.04.05. 14:26:52

@pit.stop.boys: remélem az idén is kapsz egy kiadós gyomorrontást:)
Egyetértek a poszt írójával...én speciel imádom a húsvéti készülődést, tojásfestést...stb.. Nem arról van szó, hogy nem akarunk adni, el vagytok tévedve, KB a második pacsulis locsolás után megfájdul a fejem. Kérni szoktam, a ruhámra locsolkodjanak, miután leveszem egyből a mosógépbe kerül...
Aki rendesebb az a pacsulis üvegbe vizet tesz...
@Fenimore: Most gondolj bele mi lenne ha a 3.emelei lakásban szifonnal, meg vödörrel locsolnának…kapna belőle az alattam lévő szomszéd is…

savanyú a narancs ( Villanyfényes) 2010.04.05. 14:38:01

Most az jutott eszembe, vajon nem ugyanígy picsogna-e a posztíró, ha Chanel, Givenchy, Bulgari, Nina Ricci, Laura Biagotti, Gabriela Sabatini, stb. parfümmökkel locsolnák rendszeresen?
A válasz: de.

Intizar 2010.04.05. 14:39:06

Szerintem nagyon muris. Igaz, nem adok sokat a frizurámra. A "szegény, kényszerített kölyök" (unokaöcsém) meg még sokkal jobban élvezi, mint az apja. Gyanítom, hogy a blog szerzője azon személyek közé tartozik, akik egy merő mártíriumot élnek meg minden egyes karácsonykor, hogy kénytelenek rámosolyogni a családjuk tagjaira. Pfúj, kényszerítve, nem spontán. Bahh.

silverwol 2010.04.05. 14:39:45

Az a gond, hogy nem csak annak divat nemet mondani, aki pacsulit hoz, hanem annak is, aki illendoen kitalal maga egy verset es raadasul normalis kolnivel probalkozna. Nem voltam no, nem tudom milyen lehet amit a poszt leirt, de fokent az utobbi idoben igyekszem, hogy aki hagyja, annak oromet okozzak inkabb, mintsem banatot. Elfogadni meg max csokitojast, vagy festett tojast szoktam, mert nem az a lenyeg, szamomra, hogy gyujtogessek ilyen modon.
Emlekszem gyerekkoromban, amikor vegigjartuk a rokonsagot. Nagyon jo volt, talalkozni mindenkivel, izgulni a versike miatt, stb. Mindenhol meg is kinaltak minket, egy kozossegi program volt. Hova lett ez? Manapsag alig hagyja magat vki meglocsolni.
Nem hiszem, h csak a lanyok lennenek ezert hibasak. Sajnalom, hogy a kultura es a hagyomany majmolasa elrontott egy szep szokast. Kar erte.

civistroll 2010.04.05. 14:43:42

Én egy Evianra teszek permetfejet...

szbszig 2010.04.05. 14:48:34

Most lehet fújolni, hogy nem ápolom a szép magyar hagyományokat, de én férfi vagyok, és kb. sosem jártam locsolkodni. Számomra ez egy kényelmetlen, kényszeredett szokás. A nőnek inkább, mert tényleg baromira élvezheti, akár vízzel, akár olcsó löttyökkel spriccelik össze-vissza, ráadásul ehhez még kedves arcot is kell vágnia, és ajándékokat, fizetséget adni. Nekem meg azért lenne kellemetlen, mert tudom, hogy nekik szar. Aztán ráadásul még ilyen véleményeket olvasok itt fent, mint:

"Szerinted a fiúknak jobb, ki panaszkodik itt, hogy minden helyen végig kell kóstolni az összes süteményt, úgyhogy ilyenkor a gyomorrontás határán vagyunk, vagy ha nem tudunk takarózni a vezetés ürügyével, akkor jön hozzá még az alkoholos italok kevergetése is."

Így aztán végképp nem értem, kinek is jó ez az egész...

Intizar 2010.04.05. 14:58:57

@szbszig: Valóban, az egyetlen haladó magyar hagyomány a színfalhasogató önsajnálat-öndicséret hagyománya (értsd, egyedül ezt gyakorolják igazán kitartóan honfitársaink), s ráadásul még az öndicséretnél is jobb szeretjük az önsajálatot. MInek következtében egy mindent elsöprő, apokaliptikus NYAVALYGÁS-kultúrában élünk. Ön is hozzájárult ehhez, blogíróval együtt Egészségünkre! Föltámadunk! (Illetve, mi nem. Mert akkor min bírnánk nyavalyogni?)

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.04.05. 14:59:25

pff...
a pesti prolik akkor nehogy locsolkodni merjenek, mi?
igazi tortúra lehet, hogy ismerőseid gondolnak rád és meglátogatnak húsvétkor, nem?
na elmész te a...

Nervus 2010.04.05. 15:02:54

Hat biztos idegesito dolog a budos kolni, amit meg meg is kell halalni, juj.
Viszont nekem meg idegesio a valentin-nap, a nonap, a szuletesnapod, a nevnapod, a hetfordulonk, a honapfordulonk, az evfordulonk, namega karacsony.
Szoval matol nincs ajandek se kedves szo egyikre se, csak ne hisztizzetek, hogy "nem jutottam eszeedbeeee:'(".

Dezső bá 2010.04.05. 15:03:53

@poszt
Locsoljon meg téged Kövér László krasznaja moszkvával!
Vagy Mécs Imre tisztálkodás előtt...

dr.pupak30 2010.04.05. 15:11:59

@sorica123: csak veletek idióta magyar nőkkel vagyok bunkó. és igen, szeretnek a lengyel nők. haha

Chapell 2010.04.05. 15:18:48

@purga: Elég szar lehet, ha te az ismerőseidre csak a húsvét miatt gondolsz és azért látogatod meg őket. Na elmész te a... :D

purga · http://horrormirror.blog.hu 2010.04.05. 15:23:37

@Chapell: nem, de erre vannak a családi ünnepnapok, gondolom te sem látogatod meg hetente a nagymamád testvéreit...

SarahConnor 2010.04.05. 15:24:11

@Fricsek: nem a dolog gyakorlati oldaláról van tulajdonképpen szó. Szerintem érti mindenki.

wirth6 2010.04.05. 15:26:43

"tisztelt uraim, maguknak meg nem hőbörögni kellene, hanem tudomásul venni, hogy a locsolkodás egyszerűen ciki."

Nem szereted != (nem egyenlő) ciki.
Olyan ez, mint az indexes menő, nem menő. Egy megmondóember kitalálja, hogy az menő, ami neki tetszik, és az ciki, ami nem.
Arra nem is gondoltál, hogy esetleg nem a locsolkodás ciki, hanem az ahhoz való hozzáállásod? (mondom ezt úgy, hogy már évek óta nem voltam, mert szerintem(!) kinőttem belőle. Ez számomra inkább olyan gyerekeknek való elfoglaltságnak tűnik, mint a Gergely-járás).

pill 2010.04.05. 15:28:15

Én is eléggé utálom a pacsuliszagot. Kislányként mindig nagyon vártam a locsolókat. Anyával festettünk piros tojást igazi tradicionális módon viasszal meg vöröshagymalével... aztán a nap végére mindig szó szerint hánytam a sok illatozó rózsavíztől.
Rá kell venni a fiúkat a szódásszifonra, sokkal viccesebb és nem büdös.
Egyébként éljen a húsvét meg a szagtalan locsolkodás!

Thrasher 2010.04.05. 15:29:57

akkor megmondod az ismerőseidnek, hogy faszságnak tartod az egészet (én is), és legyenek szívesek nem fárasztani ezzel a marhasággal.
roppant egyszerű, egy siránkozó blogposztnál pl. tuti nagyobb hatásfokkal működik.

mükkemakk 2010.04.05. 15:37:00

Majd jól elhervadsz, ha nem locsolnak.

Oszt sírhatsz egyedül a trendy lakásodban.

Researcher 2010.04.05. 15:37:14

@sorica123: Fényképed alapján nem tudom, hogy fiú vagy-e vagy lány, de valakit "sértődött díszmagyarnak" nevezni csak azért, mert tiszteli az ősi hagyományokat, az nagyfokú primitívségre vall.
Kedvenc zenekaromat az Ismerős Arcokat tudnám idézni: "de a múltad nélkül nem lehet jövőd, mert jövődnek értelmet a múltad ad, és neked is tenned kell azért, hogy magyarnak nevezhesd önmagad." www.youtube.com/watch?v=ndcWtFpeLEQ

[c] 2010.04.05. 15:38:49

@silverwol: Szerintem nagyjából életkori sajátosság, hogy elkezdi az ember cikinek érezni. Kisgyerekként élvezetes a tojásfestéssel bíbelődni, aztán kamaszként ciki lesz, már csak azért is, mert manapság már nincsen igazán tétje - régen ez valóban közösségi esemény volt, és sokat számított, hogy melyik legény melyik jányhoz megy el locsolkodni.
Aztán felnőtt fejjel esetleg nosztalgiázni kezd az ember és bevezeti a szokást. Aztán kezdődik elölről: a kisgyerek élvezi, a kamasz cikinek tartja. És így tovább.

beep 2010.04.05. 15:40:09

Mit ne mondjak, ez a nekünk férfiaknak is ugyanilyen kínos. Az egyetlen élmény a béna locsolóversek farigcsálása. De ezzel más is így van:

hircsarda.hu/elet/4987-locsolovers-mindenkinek/

[c] 2010.04.05. 15:40:15

@mükkemakk: Jajjistenem,
Hozzuk már ki belőle, hogy "magányosan fogsz megdögleni 30 macska társaságában" :P

[c] 2010.04.05. 15:41:21

@Researcher: Jah, mert amire reagált, az maga volt a magas kultúra, mi?

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 15:45:57

Helló Mindenki!
A posztomban nem a húsvéti készülődés, vendégvárás ellen "picsogtam", hanem (lévén parfümblog, mert ez érdekel) az olcsó, 100 Ft-os műlónyállal való fejenb*szarintás ellen emeltem szót, és arról, hogy milyen finom érzés, amikor e finom nedű végigcsorog rajtam, pláne akkor, ha a szomszéd Pistabá' enyhén pityókás hangulatában még jól meg is borítja a pacsulis üveget. Igen, inkább elmegyünk helyette biciklizni, de ma esik az eső:(

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.04.05. 15:52:13

"Van nő/lány az orzságban, aki élvezetét leli abban, ha olcsó kölni csorog le a fejéről, bele a nyakába, mindez megismétlődik 10 percenként? Van?!"

Nincs, viszont olyan nő van bőven akinek van annyi esze, hogy a ruhájára vagy a csuklójára locsoltat és nem a feje tetejére.

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 15:55:16

@PeterBlau: Tényleg?! És a szomszéd Pistabá'nak ugyan hogy magyarázzam meg 6 pálesz után? Hidd el mindent kipróbáltam már....

pill 2010.04.05. 15:58:08

@PeterBlau: Ezt nekem is tanácsolták kislány koromban. De ha a gallérra locsolnak, az még rosszabb, még inkább orr előtt van.
Csak a víz a megoldás. Ha jó alaposan meglocsolnak szódával mondjuk sokszor át kell öltözni egy nap... de legalább nem leszel rosszul.

szürke_tag 2010.04.05. 15:59:17

Én férfi létemre nagyon sok éve leszoktam erről a hagyományról és az ok az, hogy sok hölgy elmondta, hogy mennyire utálja ezt a locsolósdit. De ez a rinyálás engem is kiakaszt, miért nem megy otthonról, vagy zárkózik be, stb. A női nemet égeti, mert az a színezete, hogy fél attól, hogy akkor nem nézik nőnek. vagy mit tudom én miért, de egyszerűen nevetséges. Vagy kikel írni az ajtóra, hogy milyen kölnivel lehet csak locsolkodni.Esetleg azt is meglehet csinálni, hogy ha már ennyire fáj, hogy van az évbe egy olyan nap amikor ad is a nő és nemcsak kap, hogy ha nincs az adott márka a locsolónál akkor azt nála x összegért megveheti. Ennyire egyszerű.

Skunkworks 2010.04.05. 16:03:10

Krasznaja moszkva, Ogyekolon. Legjobbak! :-)

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 16:04:58

@lúzer_: :D 2 teknős van csak itthon, az is jó?

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 16:05:53

@Skunkworks: Így igaz, a legjobbak! Tudták is az oroszok, hogy mitől döglik a légy, de szó szerint:D

Komikaze 2010.04.05. 16:06:11

gyerekkoromban nekem sem volt kedvencem ez az ünnep. de felnőttem némileg, és igenis jól esik arra gondolni, hogy a férfirokonaim mai napig öltönyt vesznek, nyakkendőt kötnek és elindulnak a városban, megadva a módját (és itt most nem az olcsó vagy drága parfümre gondolok).
becsülni kellene ezt, és nem siránkozni, főleg, amíg vannak férfiak, akiknek nem vesszük el a kedvét ettől a hagyománytól.

Komikaze 2010.04.05. 16:07:41

... és ebből a szempontból igenis tökmindegy, hogy víz vagy parfüm vagy olcsó kölni.
egy napot mindenkinek ki lehet bírni, a szándék a lényeg...

kinoxalin 2010.04.05. 16:08:04

"Vajon jobban járnák, ha ez lenne még mindig a locsolós módi?"

JÁRNÉK, ez nagyon fájt! Komolyan ennyire nehéz a magyar nyelv?

Skunkworks 2010.04.05. 16:10:43

@parfümblog: Tuti cuccok! Meg is itták őket. Szóval, tiszta egészség. :-)

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 16:13:01

@kinoxalin: Köszi, hogy szóltál, "járnánk" akart lenni!!:)

forumuser 2010.04.05. 16:14:33

@szürke_tag: "nemcsak kap"
Mi az a sokminden, amit egész évben folyamatosan csak kap a nő?
Tényleg érdekelne.
Meg az is, mi az, amit locsolkodáskor ad(nia kellene). Hímestojás? Pálinka? Pénz?
Vagy az, hogy elviseli? Ez nem kötözködés, tényleg kíváncsi vagyok, mire gondoltok. Mi mindig csak tojást adtunk (plusz sütemény és ital, ha kér a delikvens), de ezt egyszerűen a szokás részének tekintem, nem adok-kapoknak.

babsz 2010.04.05. 16:21:11

Vihar egy pohár vízben.

Ooorsi 2010.04.05. 16:31:13

vegyes vélemények.
Én szeretem a szokást, és nem személyeskedve, nem a blogírót vagy a kommentelőket megsértendően, de az a véleményem, hogy sok lány, később nő, azért nem szereti a húsvéti locsolást, mert anno kevés legény ment hozzájuk => kicsit rossz szájízük lett emiatt.
Egyébként az én apukám pl egy uri Úr, ha jön, mindig kikészítem a parfümömet az ajtóba, hogy amikor belép "elcsenhesse" és meglocsol azzal. Ámbár idén rendelt az avonból egy kis today tomorrow always parfümöt, és azzal locsolt meg - ha már parfümről van szó :-)

Alikam 2010.04.05. 16:38:08

@a wow rossz: ezt el mondom anyádnak, úgyis este megyek fel hozzá;)

kacsa. 2010.04.05. 16:38:30

A vízzel locsolás rendben van, még akkor is, ha egy tucat srác orvul bőrig áztat (látszólag ketten jöttek locsolni, a többi elbújt a bokrok mögé), de az "illatorgiát" a fejemen én sem szeretem.
Amit viszont kimondottan utálok: ha a locsoló pénzt kér! Általában választhat, hogy főtt, kifújt, vagy csokitojás (ha időben jön:)), de pénzt tőlem nem lát.
Ja és szeretem a szellemes locsolóverseket ;)

forumuser 2010.04.05. 16:41:05

@Bubbie: Hát, lehet. Én másért nem szerettem - azért, mert korán felkeltettek a hardcore locsolkodók.

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 16:43:26

@Bubbie: Apukád nagyon édes lehet! Látod, pont erre írtam a posztot, hogy vannak, akik erre odafigyelnek:)

parfümblog · http://parfum.blog.hu 2010.04.05. 16:45:28

@hivatásos lúzer: :D Ugyanez!! Nekem is volt egy rendszeres korai locsolóm, aki tuti 7 körül már jött, és ha nem akartam pizsiben fogadni, akkor magamra kellett az ünneplő gúnyát húzni:)

Bambano 2010.04.05. 16:47:25

@pit.stop.boys: én úgy tudtam, minden ajtón van zár mostanában... nem kell wellnesbe menni a kölni elől, be lehet zárni az ajtót, oszt jónapot.

de egyetértek, picsogás a poszt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.04.05. 16:50:50

én kiskoromban szerettem ezt a szokást, manapság sajnos olyan helyen élek, ahol ez nem hagyomány, no meg magyar ismerőseim sincsenek, akik meglocsolnának, ezért aztán csak nézek ki az ablakon a sűrű hóesésre és kicsit irigykedve olvasom ezt a blogot, azt kívánva, hogy egy napra helyet cserélhessek a posztolóval és az legyen a legnagyobb gondom, hogy ki milyen szagú kölnivel locsol meg és hogy elegendő tojást festettem-e a látogatóknak.

forumuser 2010.04.05. 16:51:19

@Bambano: Ez egyrészt tahóság, másrészt a nem teljesen antiszociális egyén olyan, hogy nem akarja megbántani azt a néhány rokont/ismerőst, aki nagy lelkesen jönne locsolni. Szóval inkább jó képet vág hozzá.

gezabá (törölt) 2010.04.05. 16:56:02

most gyöttem vissza locsolásból. már megnézem, mit használtam. clinique happy heart, vagy mi. a fiamnál dior midnight poison volt. pumpa miatt fogyott vagy 1ml, bár nem sok hellen voltunk. inni nem ittam, enni keveset, tojást kaptunk. itthonról is elkoptak már a locsolók, lehet pihizni... csülkös lencselevest ettem.

szürke_tag 2010.04.05. 17:03:41

@hivatásos lúzer: Az elején leszögezem, hogy semmi bajom a nőkkel és szeretem őket.
Fent valaki azt írta, hogy nincsenek arányba az értékek, mert kap egy pacsulit és neki adni kell érte, ez nagyon anyagiasnak hat. Egész évben vagy azért kap a nő mert nőnap van, vagy anyák napja, vagy csak azért mert van, vagy hogy meghódítsák, stb. De férfinap egy sincs amikor csak a férfi kap valamit. Csak azért mert férfi. Az, hogy mit vár el a férfi cserébe azt nem tudom mert én nagyon régóta leszoktam erről.

Unommáazegészet 2010.04.05. 17:29:12

Én azért szeretem, mert szép hagyomány.

2010.04.05. 17:29:37

@a wow rossz: Tej tárolására használt népi eredetű cserépedény.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.04.05. 17:33:51

Elárulok valamit. Érzem, hogy vadiúj, feldolgozhatatlan információ lesz. Szinte elképzelhetetlen.
Van aki nem a bazári kölnivel locsolkodik. És nem is szódavízzel.
Hanem veszi magának a bátorságot munkanélküli kéményseprőként, és leemel a Douglas (jajj baszki reklám) polcáról egy armanit, vagy dócsegabánát, oszt azzal jelképesen fúj egyet a hölgy hajára. Amit a nap végén ki lehet mosni.
Borzalom.
Mik vannak?!
Magyar az ilyen?

prikulics 2010.04.05. 17:53:46

Unom már ezt a k... esőt. Pedig nem is kölni csorog az égből.

forumuser 2010.04.05. 18:06:50

@szürke_tag: "Egész évben vagy azért kap a nő mert nőnap van, vagy anyák napja, vagy csak azért mert van, vagy hogy meghódítsák, stb."
Na jó, de "cserébe" főz, takarít, gyereket nevel.
Egyébként azt gondolom, rég rossz, ha méricskéljük, ki mennyit kapott. De az is igaz, hogy pár tojást befesteni, meg a locsolóra rámosolyogni nem nagy kunszt. Csak ne reggel hétkor jöjjön :)

forumuser 2010.04.05. 18:07:52

@prikulics: Küldd ide. Inkább eső, mint hőség.

egy maréknyi dollár 2010.04.05. 18:13:52

Locsolóversek tanyasi,falusi és panel környezetre./saját,garantáltan friss/

Kip-kip-kip,kop-kop-kop
locsolkodni jöttem,
két nagy vödör hűs víz
itt van énmögöttem!

Kip-kip-kip,kop-kop-kop
van egy üveg szódám,
nyakon spriccelnélek,
mit szólsz hozzá,jó lány?

Kip-kip-kip,kop-kop-kop
a parfümöm hitvány,
de azért rádfúvom,
ne haragudj, kislyány!

Dagosta 2010.04.05. 18:22:27

Nekem minden hölgy ismerősöm nagyon örült, hogy meglocsoltam, és magasról letojták, hogy hajat kell mosniuk este. Miért?

Valószínűleg azért, mert örültek, hogy fontosak valakinek. Azért, mert gondoltak rájuk, hogy átjöttek hozzájuk beszélgetni, megkérdezték, mi van velük. Azért, mert úgy érezhették, számítanak valakinek.

Ez a "béna" hagyomány közelebb hozza egymáshoz az embereket, s legalább valamiféle kapcsolatot épít ember és ember között ebben a rettenetesen elhidegült, antiszociális világban. Szerintem ez fontosabb annál, hogy büdös a kölni, vagy hogy mennyire ciki a locsolkodás.

Dezső bá 2010.04.05. 18:23:26

Klasszikus locsolóvers a XX. századból (ismeretlen szerző műve):

"Szép a piros rózsa, a zöld lombok között,
De még szebb a p..a, a fehér combok között!
Szabad-e locsolni?"

forumuser 2010.04.05. 18:38:35

@Dagosta: Ha valaki törődik velem, akkor locsolkodás nélkül is törődik velem. Ha nem, akkor vagy el sem jön locsolkodni, vagy ha igen, akkor is csak kötelességből.

gájricsi dezső · http://senkilendtajmsz.hu/ 2010.04.05. 18:50:41

@Rékuc: Rékuc, ott ahol hagyják.
Ha a Douglasban jön rám a késztetés akkor ott.
Egyébként ott vettem meg, oszt orvul nem meglocsoltam a kolléganőket, barátosnőket, családtagokat vele?
De.
Jah hát sok a női kéményseprő. Úgyhogy a kolléganőkre pazaroltam a felét.
Mik vannak?
Beszarás.

mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2010.04.05. 19:02:14

Nem tudom, de nem véletlenül hívják hagyománynak és szokásnak ezt az ünnepet, meg minek is a hímes tojás és miért mondják a lányoknak, hogy sok locsolót... Már csak legyintek, mert pár ével ezelőtt is felvázoltam naív elképzelésem, de a tömör lényege az lenne: egy nő minél jobban "bűzlik" a sok pacsulitól annál büszkébbnek kellene lennie. Nah mindegy...

Caldera75 2010.04.05. 19:32:09

A legjobb locsolóvers viszont tényleg ez:
Odaállsz a lány elé és azt mondod:
"Itt van a kölni, meg foglak ölni" :)

Utó Pista 2010.04.05. 19:33:38

Az mennyivel jobb, ha 10 fajta márkás parfeum csorog a nyakadon?
Szóval, eszembe jutnak még azok a népek, ahol intenzíven folyik a hagyományok ápolása.
Mennyivel sikeresebbek.......

Bambano 2010.04.05. 19:38:59

@gezabá: az a baj ezzel, hogy nagyjából teljesen mindegy, mivel locsolsz, tetszőleges parfümből is ha több félét öntenek egy nőre, ugyanúgy büdös, mint a krasznaja moszkva egyedül.

@hivatásos lúzer: aki ennyin megbántódik, az bántódjon meg. kutyát nem érdekli.

Dagosta 2010.04.05. 19:41:48

@hivatásos lúzer: Aki úgy érzi, hogy kötelesség elmenni, az úgyis talál valami indokot, kifogást, hogy ne menjen.

De sokan azért mennek, hogy ezzel örömet szerezzenek a másiknak. Az én ismerőseimnek ez így is jön le. Örülnek, ha meglátogatják őket a rég nem látott barátok, a szomszédok, ismerősök, akik a saját családjuk miatt, vagy bármi más okból kifolyólag ezt nem tehetik meg olyan gyakran, mint kellene.

stillhungry 2010.04.05. 19:45:34

Namost én a húsvétot is utálom az említett szar kölnik miatt, de azt sem tartom mókásnak mikor egy vödör vizet zúdítanak a nyakamba. Viszont én azok közé a kivételek közé tartozom, akik a nőknapájától is kiráz a hideg. Egyáltallán nem is értem hogy hogy vannak nők, akik a szaros vágott virágtól jobban érzik magukat. Ha rosszfát tett a tűzra a faszi, azt vágott virággal nálam nem fogja helyrehozni, alkalomkor sem kérek a vágott virágból, egyáltalán semmikorsem, ne ezzel mutassák ki hogy szeretnek, hanem a tetteikkel és akkor minden rendben lesz!

Bérgyilkos Bohóc 2010.04.05. 20:05:48

@BirdieDuck:
Aha, ezek szerint akkor lenne "korrekt" ünnep, ha ugyanannyit kapnál, mint amennyit adsz. Gratulálok, ehhez a kissé anyagias szemlélethez. Gondolom, ezt a logikát alkalmazva és a korrektség jegyében a nőnapon, és anyák napján is visszautasítod az ajándékon, hiszen azon a napon a nő sem "viszonozza" ilyenkor szokásos ajándékokat.

Filosz 2010.04.05. 20:12:45

Szóval! A pacsuli/szóda/víz stb. a spermát jelképezi? Mert ugyebár ez a termékenységgel kapcsolatos hagyomány. És a nők meg mindenféle részeg jött-ment alaktól hagyják magukat meglocsolni. Na ez szép kis dolog mondhatom.
Megmondom én sosem értettem, hogy a nők mit eszenek ezen az ünnepen, és miért viselik el. Gyerekként egy darabig elmentem apámmal, de valahogy sosem értettem, hogy Jézus feltámadása, a kölni, a nyúl, a tojás hogy jönnek össze.
De van benne jó: a sonka-torma.kalács-tojás
üdv

Fiona Tyassen (törölt) 2010.04.05. 20:13:08

Én nagyon is szeretem a locsolkodást, nálunk egész nap jönnek a barátok , rokonok és locsolkodnak , beszélgetünk..
szép húsvéti terítőt teszek , tele sütivel , pia , üditő , egy nagy tál tojás és jöhetnek..
olyan szép nap ez és jókat nevetünk, és pacsuli szagom van és akkor mi van, mindjárt hajat mosok..
a gyerekem is szeretné folytatni ezt a hagyományt, mert jó érzés együtt lenni és beszélgetni...
nagy baj , hogy mindenki elől elzárkózunk és nem tartjuk a hagyományokat !!!
én mindig fogom tartani és ettől az örömtől nem fosztom meg magunkat
kívánom ezt a jó napot mindenkinek :))))))

Bérgyilkos Bohóc 2010.04.05. 20:14:17

Végigolvasva ezt a sok nyávogást egy dolgot nem értek ( azon túl, hogy miért olyan véres dráma, hogy este hajat kell mosni! Jujj most mondd, nem térek magamhoz...!!!!)
Szal, ha valakinek nem tetszik, hogy bebüdösítik, miért fogad vendégeket? Miért nem megy el otthonról?

órarugógerincű (törölt) 2010.04.05. 20:14:55

Bár a poszt enyhén sznob illata irritál, azért idelöttyintem a véleményem.

Eszmélésemtől 18 éves koromig tartó időszakban Húsvét hétfőn fenn tartózkodtam az udvari diófa tetején. Ott vagy nem vettek észre, vagy aki észrevett, és felmászott, annak szabad volt büdös kölnivel locsolni.

Azóta pedig bevezettem a "csak vízzel!" szabályt. Szabályt? Törvényt*. Aki ezt megsérti, az nagyobbat kap, mintha a diófa tetejéről esett volna le.

*A törvény nem ismerete nem mentesít annak következményei alól.

Rántott máj (törölt) 2010.04.05. 20:19:22

@BirdieDuck: Aha. Es nonapon egyenlonek tartod azt, amit adsz, azzal, amit kapsz?

Rántott máj (törölt) 2010.04.05. 20:33:06

@hitomi: "Na jó, de 'cserébe' főz, takarít, gyereket nevel."
Amiket manapsag a ferfitol is elvarnak, megfejelve a csaladfenntartassal.
Mindegy, ugyis csak az johet ki minden forumon, hogy a noknek mennyire rossz, a ferfiaknak pedig az egesz elet csak moka es kacagas, es aki mast allit, az mocskos himsoviniszta.

szbszig 2010.04.05. 20:37:06

@gájricsi dezső: Ez dicséretes, hogy te drága parfümöt használsz, de még ha minden férfi a legjobb illatokkal jönne, akkor sem merem elképzelni, hogyan festhet szerencsétlen nő a nap végén, amikor már tucatnyi különböző szag keveredik rajta. Én abszolút nem értek a parfümökhöz, de nyilván nem ilyen használatra tervezték őket...

@Filosz: Na, ilyeneket meg már le se mertem írni, mert lám, az előző hozzászólás után is mit kaptam...

Ormótlan · http://bogaras.blog.hu 2010.04.05. 20:52:50

Nemcsak az a baj, hogy büdös, hanem mondjuk kisebesedik tőle a fejbőr, szarrá szárad a haj... Az pedig nem igaz, hogy ki lehet mosni a hajból, 5 mosás után is érezni a beivódott rettenetet. A ruhát meg ki lehet dobni utána, mert foltot hagy, amit szintén nem lehet kimosni.
Arról nem beszélve, hogy ilyenkor napokon át mást se látni az utcán, mint mindenfelé eldobált főtt tojást, aminek mondjuk a rigók talán örülnek, no meg szintén az itt-ott elveszített rókákat... Ezt a "hagyományt" inkább hagynám veszni.
Én, amióta járni tudok, elmenekültem ezen barom szokás elől, gyerekkoromban sokszor sötét hajnalban kimásztam az ablakon, a szüleim meg fél napot kerestek, de aztán rájöttek, hogy egyszerűbb nem beengedni senkit.... Az egész húsvét baromság, úgy ahogy van. Nem az ünnepeken kell jó képet vágni a családnak, hanem a hétköznapokon...

Azt meg senki ne magyarázza meg, hoyg a pasik hagyománytiszteletből járnak locsoln:, inni mennek, pénzért mennek! Emiatt is dobálják el a tojásokat az utcán... Inkább úgy kéne tisztelni a hagyományokat, hogy magyar árut veszünk, sokkal többet ér a hazának, mint a hülye vallásos meg babonás baromságok.

marvin 2010.04.05. 20:56:39

Aki akarja tartja a hagyományokat és minden tiszteletem az övék, viszont ne legyen már baj ha más szarik rá és nem érdekli.
A locsolkodás izgalmas volt általános iskolás koromban, mikor bringával körbejártuk az összes lányosztálytársat. Sőt! Volt olyan ház, amit ki nem volt szabad hagyni és az elsők közé időzíteni, mert külömben jött a "Már azt gondoltuk nem is jöttök" szemrehányás.
Jó volt, szép emlékeim vannak róla és szerintem a régi osztálytársaknak is.

Rántott máj (törölt) 2010.04.05. 22:37:27

@Ormótlan: "Azt meg senki ne magyarázza meg, hoyg a pasik hagyománytiszteletből járnak locsoln:, inni mennek, pénzért mennek!"
Tehat szerinted a ferfiak donto tobbsege olyan szinten alkoholista, hogy teljesen mindegy neki, milyen tarsasagban van, csak minel tobb ingyen tomenyet fogyaszthasson. Meg az sem zavarja, hogy fenyes nappal negykezlab maszik haza, annal jobb, ingyen ivott egy csomot. Hogy nem volt jo a tarsasag? Kit erdekel, ingyen volt a pia!
Az a nehany ezer forint meg, amit ilyenkor ossze lehet gyujteni, legfeljebb kisfiuknak - esetleg egyetemistaknak - eri meg az utana maszkalast es a kotelezo jopofizast. Aki megy, nem emiatt megy, hanem vagy a kisfiat kell elkisernie, vagy olyan noismerosei vannak, akik tortenetesen azert rikacsolnak, ha nem locsolja meg oket. Mert ilyenbol is van eppen eleg.
süti beállítások módosítása